Automatiseert u de boekhouding en administratie al?

Automatiseert u de boekhouding en administratie al?
Automatiseer tot 75% van uw administratie en bespaar een hoop tijd dus geld!

Hoe automatiseert u een administratie

  1. Abonneer u op een online boekhoudpakket
    Allereerst heeft u om de boekhouding te automatiseren een online boekhoudpakket nodig.
    Wij werken met het pakket van Twinfield, dit pakket is met vrijwel iedere bestaande applicatie te koppelen.
    U kunt met een online boekhoudpakket, overal, 24 uur per dag bij uw cijfers. Met 1 druk op de knop heeft u uw winst- en verliesrekening.
  1. Verkopen automatiseren
    Mail vanuit uw online boekhoudpakket de facturen direct naar de klant. Door middel van een tijdlijn en takenlijst bent u altijd op de hoogte van de status van de verkoopfactuur en kunt u, waar nodig, actie ondernemen.
    Het levert u een systeem op dat zorgt voor snelle betalingen en een lage debiteurenpost.
    Wanneer er gewerkt wordt met een webshop of een ander facturatiepakket, zijn de verkopen ook te automatiseren door middel van een koppeling. Met de meeste bestaande systemen is een koppeling aanwezig, dit dient één keer ingericht te worden, hiermee kunnen wij u helpen. Vervolgens worden de verkopen ingelezen in het boekhoudpakket.
  1. Inkoopfacturen digitaal inlezen
    Ook wat de inkopen betreft valt veel te automatiseren. Vraag uw leveranciers uw facturen te mailen naar een mailadres welke gekoppeld is aan uw administratie. Daar wordt de factuur rechtstreeks ingelezen en in de boekhouding gezet.
    Ontvangt u een factuur per reguliere post dan kunt u hier een foto van maken en met behulp van de Basecone app de factuur rechtstreeks opnemen in de administratie.
    Ook hier is het een kwestie van één keer goed inrichten en dan gaat het grootste deel automatisch.
  1. Banksoftware koppelen
    De grote banken kunnen uw rekening automatisch koppelen aan het online boekhoudpakket. Dit bespaart veel tijd, want de bankmutaties staan elke dag automatisch in de boekhouding.
    De verkoop- en inkoopfacturen worden gematcht met de ontvangst of betaling op basis van factuurnummer en factuurbedrag en worden zo automatisch afgeboekt.
    Het levert een up to date inzicht op in uw administratie.
  1. Kas bijhouden
    De kas op papier bijhouden, behoort tot de verleden tijd. Houdt de kas in Excel bij, op door ons aangeleverde kasstaten. Wij kunnen het Excel bestand automatisch inlezen in ons boekhoudpakket, dit scheelt ons tijd en bespaart u geld.
    Binnen het boekhoudpakket van Twinfield zijn er koppelingen mogelijk met kassasystemen.
    Door deze koppeling wordt de kasadministratie geautomatiseerd verwerkt in uw administratie.

Als de administratie zo is ingericht als hierboven beschreven, blijft er weinig werk over. Het grootste gedeelte gaat automatisch!

Als u de administratie aan ons uitbesteed kunt u zelf meekijken in uw administratie. U heeft dus 24 uur per dag inzicht in de administratie. U kunt er ook voor kiezen om de facturatie zelf te doen en de overige werkzaamheden aan ons uit te besteden. Er zijn verschillende mogelijkheden!

Heeft u de administratie al uitbesteed?
Ga dan eens na of uw boekhouder bovenstaande punten goed toepast en niet teveel handmatig werk doet. Misschien valt er nog wel een hoop tijd dus geld te besparen!

Wilt u iemand hebben die u helpt met het automatiseren van uw administratie, en wilt u 1 aanspreekpunt? Dan bent u bij de Graaff administratie & fiscaal advies aan het juiste adres.

Wij regelen alles voor u, het online pakket, het 24 uur per dag up-to-date houden van uw administratie en het allerbelangrijkst: elk kwartaal krijgt u een adviesgesprek over uw resultaten en uw toekomstige plannen!

Het doel: uw onderneming succesvoller maken!

Reageren niet mogelijk